Qui som?

El “Seminari Mobilitat i Infància” és un grup de treball format per professionals de l’urbanisme, l’educació, la gestió de la mobilitat, la seguretat viària i la salut pública, i representants de diferents administracions, universitats i centres de recerca, consultores i organitzacions ciutadanes (ambientalistes, de voluntariat, educatives…) i organitzacions no governamentals implicats en el desenvolupament de polítiques i programes orientats a promoure la mobilitat activa, segura i autònoma de la infància, així com a defensar els seus drets.

El Seminari treballa i es reuneix anualment des de 2012, amb el suport del Centre Nacional d’Educació Ambiental (CENEAM), que depèn del Ministeri per a la Transició Ecològica i el repte demogràfic.

Les següents entitats, integrants del “Seminario Movilidad e Infancia”, juntament amb diversos professionals, promouen aquesta proposta: l’Institut de Salut Global de Barcelona ISGlobal, la Coordinadora en Defensa de la Bici –ConBici-, la Confederación Española de Asociaciones de Padres y Madres de Alumnado –CEAPA-, la Asociación de Viandantes A Pie, el grupo “La ciudad de los niños” de Acción Educativa, el Grupo de Estudios y Alternativas Gea21 i el Comité de Salud Medioambiental de la Asociación Española de Pediatría.

La iniciativa té el suport de Ciudades que Caminan, Concello de Pontevedra, Ecologistas en Acción, Foro Andando, Greenpeace España, Teachers For Future Spain, Red de Ciudades por la Bicicleta, Ciudades Amigas de la Infancia de UNICEF España, Federación Iberoamericana de Urbanistas (FIU), PostCarCity i Mares pel Clima.

LLISTAT DE SUPORTS
PÚBLICS

10 mesures

Llegir més

Your Content Goes Here

Aquí podràs llegir les 10 propostes bàsiques que tot entorn escolar i municipi hauria d’aconseguir per assegurar entorns escolars segurs i saludables.

Avalua el teu municipi

T'atreveixes?

Your Content Goes Here

Per ajudar els municipis i centres escolars a aconseguir ser segurs i saludables per als nens i nenes hem dissenyat una llista d’autoavaluació. T’atreveixes a saber en quin punt està el teu municipi o entorn escolar?”

Veure’n més

Impulsa el canvi positiu!

Què pots fer tu?

El model urbà que prioritza la mobilitat en vehicle privat ha fet que en les darreres dècades els nens i nenes hagin perdut autonomia per desplaçar-se i gaudir de l’espai públic, i alhora afecta al seu desenvolupament i salut. Cal impulsar una transformació positiva dels entorns i camins escolars, i tu pots contribuir-hi. Descobreix com!