Organitzacions y entitats promotores

A continuació trobaràs algunes organitzacions i entitats que promouen els entorns escolars segurs i saludables, la mobilitat activa, la sostenibilitat i la salut infantil. Accedeix a les pàgines web per a més informació, apuntar-te a activitats i subscriure’t als seus butlletins per estar al dia de les notícies rellevants.

ESCOLES QUE VOLEM / CLEAN CITIES

cleancitiescampaign.org/streetsforkids
En aquesta pàgina pots trobar un catàleg d’esdeveniments dissenyats per celebrar la llibertat i la diversió de reclamar l’espai del carrer per als nostres joves. L’objectiu de Clean Cities és suscitar una competició sana entre els líders de les ciutats europees per arribar més lluny i més ràpid en la carrera cap a la mobilitat d’emissions zero per al 2030.

ASOCIACIÓN NACIONAL DE SEGURIDAD INFANTIL

seguridadinfantil.org
Promouen i donen suport a totes aquelles campanyes que fomenten la prevenció d’accidents a la infància, així com iniciatives que desenvolupen cultura preventiva des de la primera infància.

MADRES POR EL CLIMA

madresporelclima.org
És un moviment de mares que han impulsat iniciatives, però no s’actualitza des del 2022. Tot i així, hi ha recursos que poden ser útils.

STARS

stars.dgt.es
Un programa basat en la mobilitat segura i sostenible, que conté diversos recursos i guies per a ciutats, comunitat educativa, etc.

PLATAFORMA EIXAMPLE RESPIRA

eixamplerespira.com
Una plataforma de veïns del districte de l’Eixample de Barcelona en què comparteixen la preocupació per la mala qualitat de l’aire que respiren diàriament. Organitzen activitats, com ara tallar el carrer d’Aragó, per reclamar un nou model urbanístic i de transport.

REVUELTA ESCOLAR

revueltaescolar.com
Un moviment escolar promogut per famílies que reivindiquen entorns escolars segurs i pacificats. Diverses associacions de famílies d’alumnes (AFAs), en col·laboració amb entitats veïnals, realitzen cada divendres de mes talls de trànsit a la sortida del col·legi.

MOU-TE AMB BICI

moutenbici.org
Una plataforma que inclou particulars i diverses entitats i associacions sense ànim de lucre a Girona. Aquesta plataforma lluita per una ciutat més neta, sense retencions, ni contaminació i carrers recuperats per als veïns, el joc i la convivència.

CIUDADES AMIGAS DE LA INFANCIA

ciudadesamigas.org
Una iniciativa liderada per UNICEF a més de 30 països, inclosa Espanya. Una Ciutat Amiga de la Infància és qualsevol ciutat, poble, comunitat o sistema de govern local compromès amb l’impuls dels drets de les nenes, els infants i l’adolescent d’acord amb la Convenció sobre els Drets dels Infants.

LABORATORIO URBANO DE LA BICICLETA

laboratoriourbanobicicleta.wordpress.com
Una associació sense ànim de lucre, originada a Cadis, que té com a objectiu principal la promoció de l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport a l’àmbit urbà.

EL GLOBUS VERMELL

elglobusvermell.org
Una associació cultural i impulsada principalment per arquitectes amb l’objectiu de formar una ciutadania crítica i exigent amb l’entorn urbà perquè es pugui convertir en un actor clau en la transformació de les ciutats cap a entorns urbans més sans i sostenibles.

PLATAFORMA DE LA INFANCIA

plataformadeinfancia.org
Una aliança d’entitats sense ànim de lucre que treballa per assolir el ple compliment dels drets dels infants i els adolescents.

TEACHERS FOR FUTURE SPAIN

teachersforfuturespain.org
Un col·lectiu de docents preocupats per l’estat d’emergència climàtica on vivim. Aquest col·lectiu proporciona reptes setmanals de sostenibilitat que les escoles poden incloure al seu calendari escolar.

CIUDADES CUIDADAS

ciudadescuidadas.blog
Un equip de professionals que utilitza larquitectura com a eina per a la millora de la qualitat de vida de les persones. Conté un bloc de notícies no actualitzat des del 2021 amb intervencions i iniciatives relacionades amb ciutats sostenibles.

MUMS FOR LUNGS

mumsforlungs.org
Una organització de base sense estructura formal que es va establir a Brixton, Londres, el 2017.

SAVE THE CHILDREN

savethechildren.es
Una organització sense ànim de lucre que treballa a Espanya, en projectes relacionats amb salut i nutrició, educació, protecció infantil, pobresa infantil i drets de la infància.

PLATAFORMA CAMINS ESCOLARS VNG

sites.google.com/view/plataformacaminsescolarsvng/inici
No és una associació, sinó una plataforma d’un grup de famílies de Vilanova i la Geltrú preocupades per la seguretat en els itineraris de les escoles.

CAMBIAMO CHANGING MOBILITY

cambiamo.net
Una cooperativa sense ànim de lucre composta per persones expertes en urbanisme, enginyeria i economia, amb seu a Madrid, centrada en la investigació, la consultoria i l’acció en mobilitat sostenible.

PATIOS X EL CLIMA

aragon.es
Una campanya de sensibilització ambiental per fomentar la renaturalització dels espais educatius i la seva funció pedagògica per a la mitigació i adaptació dels efectes del canvi climàtic als entorns escolars. Promogut pel govern d’Aragó.

CATALUNYA CAMINA

catalunyacamina.org
Una associació que treballa per millorar les condicions de mobilitat i reforçar la seguretat dels vianants.

CHILD IN THE CITY

childinthecity.org
Una fundació independent amb el principal objectiu d’enfortir la posició dels nens a les ciutats, promoure i protegir els seus drets, brindant una plataforma per a l’intercanvi de resultats d’investigacions i de bones pràctiques dirigides a la creació de ciutats amigues de la infància.

KIDICAL MASS

kidicalmass.cat
Un moviment global enfocat a promoure l’ús de la bicicleta per al dia a dia, a més de també reclamar la millora de la infraestructura ciclista i la pacificació dels carrers, especialment als entorns escolars. A la web és possible la inscripció per participar al proper esdeveniment.

SALUD POR DERECHO

saludporderecho.org
Una fundació sense ànim de lucre que defensa els drets humans per a totes les persones, visquin on visquin, puguin exercir el dret a la salut.