Bones i males pràctiques

En aquesta secció, per a cada indicador de la llista d’autoavaluació, volem posar exemples de bones i males pràctiques per aconseguir entorns escolars segurs i saludables. Si coneixes algun exemple, pots enviar-lo a entornosescolares@isglobal.org i l’afegirem a aquesta secció. Gràcies!

Suport de l'administració pública a la mobilitat activa: el cas de la Diputació de Granada

Suport de l’administració pública a la mobilitat activa: el cas de la Diputació de Granada

La Diputació de Granada dóna suport als municipis per incloure millores que afavoreixin els desplaçaments actius a les escoles.

La necessària avaluació i seguiment dels programes de camins escolars segurs.

La Diputació de Granada porta 10 anys desenvolupant un programa d’assessorament a municipis sobre la implantació de Camins Escolars Segurs a la seva Concertació Local. Fins ara han passat 34 municipis dels quals 31 han participat en aquesta avaluació, sustentada en una enquesta de 14 preguntes sobre la implantació del programa, a les quals se sumen 6 qüestions més en relació a la seva ubicació i començament d’aquest. Un cop finalitzades les enquestes, els resultats s’han traslladat a una base de dades a partir de la qual s’han establert encreuaments entre els diferents paràmetres enquestats per conèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de cara al futur. Podeu consultar l’informe complet als següents enllaços. També adjuntem el Manual sobre la Implantació de Camins Escolars Segurs.

El projecte Europeu Stars aplicat a Saragossa

El projecte Europeu Stars aplicat a Saragossa

AUTONOMIA QUÈ ÉS? PER A QUÈ SERVEIX? COM ES CONSTRUEIX? Us deixem el testimoni de professorat, famílies i alumnat de la Xarxa STARS Saragossa: LINK

Des de la Xarxa STARS Saragossa expliquem per què i com n’és d’important pensar el barri junts i juntes: LINK

Exemple de males pràctiques a La Laguna

Exemple de males pràctiques a La Laguna

El projecte Apropa’m, que es pretén impulsar des de la regidoria de seguretat de l’Ajuntament de La Laguna, busca facilitar el trànsit de vehicles als entorns escolars, posant el focus en una part del problema: els embussos. Aquesta estratègia és incompatible amb els objectius que, sens dubte, cal prioritzar: una mobilitat sostenible, activa, segura i més autònoma.

Suport de l'administració pública a la mobilitat activa: el cas de la Diputació de Granada

Suport de l’administració pública a la mobilitat activa: el cas de la Diputació de Granada

La Diputació de Granada dóna suport als municipis per incloure millores que afavoreixin els desplaçaments actius a les escoles.

La necessària avaluació i seguiment dels programes de camins escolars segurs.

La Diputació de Granada porta 10 anys desenvolupant un programa d’assessorament a municipis sobre la implantació de Camins Escolars Segurs a la seva Concertació Local. Fins ara han passat 34 municipis dels quals 31 han participat en aquesta avaluació, sustentada en una enquesta de 14 preguntes sobre la implantació del programa, a les quals se sumen 6 qüestions més en relació a la seva ubicació i començament d’aquest. Un cop finalitzades les enquestes, els resultats s’han traslladat a una base de dades a partir de la qual s’han establert encreuaments entre els diferents paràmetres enquestats per conèixer les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de cara al futur. Podeu consultar l’informe complet als següents enllaços. També adjuntem el Manual sobre la Implantació de Camins Escolars Segurs.

El projecte Europeu Stars aplicat a Saragossa

El projecte Europeu Stars aplicat a Saragossa

AUTONOMIA QUÈ ÉS? PER A QUÈ SERVEIX? COM ES CONSTRUEIX? Us deixem el testimoni de professorat, famílies i alumnat de la Xarxa STARS Saragossa: LINK

Des de la Xarxa STARS Saragossa expliquem per què i com n’és d’important pensar el barri junts i juntes: LINK

Exemple de males pràctiques a La Laguna

Exemple de males pràctiques a La Laguna

El projecte Apropa’m, que es pretén impulsar des de la regidoria de seguretat de l’Ajuntament de La Laguna, busca facilitar el trànsit de vehicles als entorns escolars, posant el focus en una part del problema: els embussos. Aquesta estratègia és incompatible amb els objectius que, sens dubte, cal prioritzar: una mobilitat sostenible, activa, segura i més autònoma.